امین سلطان خواه هنرمندی از خطه هنرخیز گناباد در رشته سوخت نگاری موفق شد در رویداد انتخاب هنرمندان برجسته صنایع‌دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه یکی از هشت هنرمند برگزیده ایرانی شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۴۰
|
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، سلطان خواه با اشاره به ارسال آثار هنری شامل سوخت روی چرم، پارچه، قلم‌نی، کاغذ و چوب به این رویداد گفت: در این رویداد تلاش کردم آثاری را ارسال کنم که بیانگر هنر و هویت ارزشمند کشورمان باشد.

 وی افزود: چندین سوخت‌نوشته و سوخت نگاره شامل کپی خط میرحسین ترک، عمارت کلاه‌فرنگی سیدخندان، پرتره میرزامحمد رضا کلهر (خوشنویس) و مندلیف و چارلی‌چاپلین (بازیگر) را به این رویداد فرستادم که همگی سوخت روی کاغذ بودند.

 این هنرمند صنایع‌دستی در گناباد بیان کرد: تصویر میرزا غلامرضا اصفهانی هم که روی قلم‌نی سوخت نگاری شده بود از دیگر آثاری بود که به این رویداد هنری ارسال شد.

 در رویداد انتخاب هنرمندان برجسته صنایع‌دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه ۶۰ هنرمند در رشته‌های مختلف انتخاب شدند که هشت نفر آنها از ایران در رشته‌های پته‌دوزی، قلم‌زنی، سوخت روی چوب، نقاشی روی چرم، زری‌بافی، نقاشی روی شیشه، حکاکی روی نقره و معرق و منبت چوب معرفی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار